Over D.G.O. Express B.V.:
De exacte oprichtingsdatum is onbekend, maar D.G.O. Express B.V. vindt haar oorsprong begin 20e eeuw, voor de tweede wereldoorlog. Begonnen als regionale bodedienst, waarbij de regio tot in de naam geworteld was. D.G.O. staat namelijk voor Drenthe, Groningen en Overijssel. Waar D.G.O. zeker niet voor staat is "De Grote Onbekende": binnen de regio waarin zij opereert zijn de wagens van D.G.O. Express regelmatig te vinden op de opritten van bedrijven uit ongeveer elke sector.
Van bodedienst naar totaal-transporteur
In de tweede wereldoorlog leverde D.G.O. Express bodediensten met twee auto's. Chauffeurs brachten en leverden op vaste tijden pakjes bij klanten, waarbij een vaste route tussen Zwolle via Hoogeveen en Groningen gebruikt werd. De wagens stonden de halve dag stil en er werd contant afgerekend, iets dat nu onvoorstelbaar zou zijn maar in die tijd nog vrij normaal. In 1995 is D.G.O. Express overgenomen door de Sent Waninge Holding, waarmee het familiebedrijf-karakter bewaard is gebleven. Op het moment van de overname telde D.G.O. Express 35 voertuigen en 63 personeelsleden, inmiddels rijden er circa 80 voertuigen en werken er 120 werknemers. Een aardige groei dus, en zeker geen twee bodedienst wagens meer.
Flexibel en divers
Als er twee woorden zijn die het moderne D.G.O. Express kenmerken zijn het flexibiliteit en diversiteit. D.G.O. Express vervoert alles naar iedereen, van volle blokvrachten in LZV (Lange en Zware Vrachtautocombinaties) tot pakketjes in bestelbussen, zowel nationaal als internationaal. D.G.O. Express bedient zowel bedrijven als particulieren en neemt hen alle zorg wat betreft vervoer, opslag en verhuizing uit handen. Maar het wordt nog diverser: via zusterbedrijven Sent Waninge Transport en Transpa Emmen kunnen ook volumetransporten, bloemtransporten en koel/vries combinaties verwerkt worden.
Kort, krachtig en vriendelijk
D.G.O. Express begrijpt dat zij nergens is zonder haar klanten. Daarom heerst bij D.G.O. Express de moraal dat de klant op zijn wenken bediend moet worden. D.G.O. Express draait niet om de hete brij heen, maar communiceert kort, krachtig en vriendelijk. De kern van het familiebedrijf, continuïteit staat bij D.G.O. Express blijvend hoog in het vaandel en voor continuïteit zijn tevreden klanten het belangrijkste bestandsdeel.
Toegangspoort tot het Noorden
Als het Noorden het hoogst haalbare is, staat D.G.O. Express daar aan de poort. Vanuit haar pand aan de A28 in Hoogeveen bediend D.G.O. Express klanten met een cross-dock van 4.000m2 met 33 deuren en een warehousepand van 5.000 m2 met 4 deuren. Van hieruit worden de diverse diensten zoals op- en overslag, crossdocking, inboedelopslag voor verhuizingen en buitenopslag aangeboden.
Kwaliteit gewaarborgd
Natuurlijk zorgt D.G.O. Express ervoor dat de kwaliteit van haar dienstverlening regelmatig tegen het licht gehouden wordt. Stilstand is immers achteruitgang, ook als het om kwaliteitsnormen gaat. Zo wordt er periodiek overleg gevoerd met het kantoor- en loodspersoneel en de chauffeurs. Suggesties van de betrokken werkvloer zijn onmisbaar om de kwaliteit op een hoog niveau te houden.
Buiten deze methoden bezit D.G.O. Express ook een ISO:9001 certificaat. Een ISO:9001 certificaat vereist dat regelmatig externe en interne audits worden uitgevoerd, waaruit constant verbeterpunten kunnen worden aangedragen. Daarnaast hanteert D.G.O. Express een uitgekiend TMS (Transport Management Systeem). Omdat D.G.O. Express ook een verhuisbedrijf heeft is er zelfs een certificaat voor Erkende Verhuizers aanwezig.
Volg uw zending
Uiteraard biedt D.G.O. Express ook uitgebreide Track & Trace mogelijkheden. U kunt de geschatte aankomsttijd van uw zending volgen en D.G.O. Express verzorgt een e-mail service met updates.